tisdag 29 mars 2011

Västeråsdagarna och Lingonöra

Har tillbringat två heldagar i Västerås med lokalavdelningens styrelse.
Det var jättebra dagar med fantastiska föreläsare och seminarier. Jag valde att lära mig mer om sociala medier och juridiken kring detta. Det gav mig energi och lust att ta tag i just den problematiken.
 Jätteviktiga frågor!
Sedan var det information om lärarlegitimationer, mycket intressant även om allt inte är klart. Väntar med spänning på det.
Efteråt blev det Italiensk buffé och underhålllning av Rot-Harrys! Roligt!

Kom i säng rätt sent eftersom jag var tvungen att göra lite efterforskningar.
Ja, precis...
såret i hjärtat är åter uppslitet och känslorna har frusit till is.
Lingonöra, Lingonöra...varför blev det så här igen???
Vad händer nu?
Du som var på banan och motorn var igång....varför???
Antingen är tårarna slut eller också har kroppen gått in på sparlåga och inte fattat detta riktigt.
En fantastiskt engagerad person har han på sin sida Lingonöra! Tack K för dina efterforskningar och för att du inom dig har en tro på att framtiden trots allt kan bli ljus!

Sovandet blev det lite si och så med i natt, då jag hade svårt att somna men det gick rätt lätt att kliva upp till hotellfrukosten.
Sedan var det full fart igen!
Pedagogisk utvecklingstid, rekryteringar och paneldebatt stod på dagordningen. Mycket intressant!
Nu har man kommit hem och vardagen tar vid. Det gäller att sortera alla intryck och bestämma sig för vad man ska satsa på i första hand.
Jag vet ju vad jag vill: "ropen skalla - datorer till alla"
och utbildning till dem som behöver och framför allt: diskussionerna om de sociala medierna!
Japp! Börjar i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar