fredag 8 november 2013

Saknar!

Jag saknar Lingonöra!
Det känns så otroligt tomt efter en unge som snart fyller 24 år. Det är en gränslös sorg över att ha "tappat" ett barn, ett barn som var empatisk, hjälpsam,  otroligt intelligent och snabblärd. Ett barn som var påhittig, glad och social. En ung vuxen som hade hela världen under sina fötter. Det är sorgligt när man tar en smal stig kantad av faror och kriminalitet. Man gör inte bara sig själv illa utan sina närmaste, sina vänner och alla andra.
Jag vill ringa och höra hans röst, jag vill krama om honom och säga att jag älskar honom MEN
jag vill inte höra hans röst om den är drogpåverkad, höra hans ursäkter och bortförklaringar, höra hans bedjanden om ekonomisk hjälp eller förnekanden om sitt eget missbruk.
Spelar det någon roll om man "tappar" en - när man har så många andra barn och barnbarn?
Ja, det gör det! Den här ungen har legat i min mage i 9 månader. Han kom ut som en glad filur som snabbt lärde sig att ta sig fram i livet. Som gick vid 9 månaders ålder och som alltid var glad. Han hittade på en massa hyss så klart och klättrade upp båda här och där. Hade ofta stripes på hakan efter för snabba rörelser på glashala vägar eller kantiga trösklar. Men han var lika glad för det. " Man kan ju inte ta emot sig när man ramlar om man har händerna i fickorna som en liten 3-årig tuffing".

Var är han nu? Vad gör han nu? Hur måra han? Lever han? Är han inlåst eller i frihet?
Jag läser tidningen, lyssnar på nyheter, lusläser Fejan, hitta ringa ledtrådar. Är det bra eller dåligt?
Och snart är det jul.....igen...... vi har inte firat jul de senaste åren tillsammans för att.... vi har inte firat födelsedagar ihop för att...... Det har varit väldigt jobbiga år... många börjar de bli.... snart sju....

Välkommen till bergochdalbanan! Det går upp och det går ner, det går snabbt och det går lite långsammare, det är raka sträckor och kurvor.... men vet ni... jag orkar kanske inte så många år till.....
'
Även om man älskar alla de andra fem barnen lika mycket och de tre barnbarnen lika mycket, så hjälper det inte... det fattas en!
http://www.youtube.com/watch?v=1rBVGiVEQLQ

1 kommentar: