tisdag 30 november 2010

en uppdatering

Hoppsan, vad tiden går fort. Plötsligt har många dagar bara runnit iväg!
Men jag har hunnit med en hel del också. Huset är städat, ungarnas sängkläder inklusive bäddmadrasser är tvättade, liksom gardiner och fönster i hela huset. Det känns alltid lika skönt att veta att inga kvalster finns i luddet inuti....vår säng tar jag också snart. Den "bigga" tvätthögen i helgen fick mig att tröttna lite på att hänga och vika..... och stryka.... Men nu är det pyntat och fint.
Även julklapparna är köpta och maten inhandlad fram till annandag jul...skönt!
Men en sak gnager mig. Frågade min kompis K om förslag till nyårsmenyn och fick till svar: galet och oväntat! så nu ska hon få! jag smider mina planer och har en del av planerna klara...så håll i hatten familjen L!

Annars då? Ja, tycker att det är rätt lugnt på jobbet...saknar att ha en egen klass, eller åtminstone ett eget rum till de små grupper jag har övriga dagar..

Förresten! Måste väl berätta om kontraktet vi gjort - jag och en jobbarkompis. Vi satt och ojade oss över att motivationen för motion inte var hög...eller inte fanns alls rättare sagt...så vi bestämde oss för en utmaning: 2 x 30 min träning i veckan som sedan utökas till 3 x 30 min. Måste fyllas i ett träningskort och gubben signera (!) annars blir det böter! Sedan blir det en liten belöning efter 5 veckor och en större efter 10 veckor. Ska bli kul och se hur det går. Tränade duktigt 40 min i går och i morgon är nästa pass..
Försökte få med gubben också..men han hade 38 graders feber..så passande..... skojar bara, det kunde ju inte han hjälpa.... men bra tajmat eller hur?

Lingonöra? har inte hört av sig..jobbigt att det gnager hela tiden

Gullungen...MMMMMums! En riktig gobit! och morsan hans? Tjock och rund och snart sprickfärdig!

1 kommentar:

  1. Ser fram emot nyår. Vi får väl se vad DAvid säger....
    Guud vad duktig du är Christina. Både julmaten, klappar och städningen avklarade. Hur gör du?? Min tid räcker liksom inte till. Kan man hyra dig??
    kram

    SvaraRadera