lördag 4 december 2010

Möbeln blev det

Det är sjukt kul att dansa!!! och jag har sjukt dåligt kondition......
Det får bli bättring på det!
Var alltså på Möbeln i Tierp i går och dansade. Träffade gämla vänner...alltid kul!



Har inte dansat på ett år drygt (förutom för två veckor sedan på dansbandskampen i Norrköping) så det är lite pirrigt att gå ut utan sin man. Har lite svårt för att bjuda upp folk som jag inte känner - även dem jag känner ibland....
Spanade in en buggare som jag vet är väldigt duktig men vågade mig inte ända fram.(väntade liite för länge..så att andra hann före..medvetet eller inte?)
Dansade med en kille som hade lite annorlunda stil även på de lugna låtarna, vilket resulterade i att jag hade ganska slut på orken efter fyra låtar och då må ni tro kom en av mina favorit dansare och tog tag i handen. Jag blev jätteglad men samtidigt lite orolig över att jag skulle tuppa av mitt på golvet eftersom konditionen är på noll. Det gick bra - jag överlevde - men andningen var rätt tung må jag säga och svetten rann!
Vansinnigt kul är det i alla fall. Tänk om gubben kunde förstå vilken suverän motion man skulle kunna hålla på med en halvtimme om dagen hemma i vardagsrummet? Ett par - tre ggr i veckan och man skulle inte ha några motivationproblem...inte jag i alla fall...
Ja, ja nu är det bara att vänta på juldagen! och nyårsafton - för då ska det slås klackarna i taket här hemma!

1 kommentar: