lördag 25 december 2010

annorlunda jul

Annorlunda har det varit, kan jag lova.
Har haft en otroligt ostressig december - välplanerad som jag är...
Då finns ju plats för oplanerade saker också. Man hinner även vila mellan pynt och pyssel. sedan är det ju så myysigt!
Sedan kom då dagen innan julafton, som blev Mios dag hos mormor. Hela dagen umgicks vi medan hans mamma försökte klämma ut lillebror. Det gick till slut och ut kom en söt liten kopia av Mio, men en egen liten person så klart!
Permission fick de över julafton, så att vi fick njuta av den nyfödda allihop.
Julklappsutdelningen drar ut på tiden längre och längre för varje år och klapphögen växer! Kan det bero på att vi blir fler och fler? Även om en älskad unge inte var med i år heller....
Det var trevligt och mysigt även om det var lite kaotiskt emellanåt, när Mio öppnat sina paket som lät lite mycket.
Vi vuxna höll ut allt mellan ett och tre.
Sedan kom lilleman igen strax efter åtta på morgonen,  för lillebror och mamma skulle undersökas igen. Så nu har lille Mio varit här i tre dagar med undantag för de timmar han sov hemma.
Ingen vila för mormor precis...få se vad denna kväll ger med sig. Ingen dans på Möbeln i alla fall.
Barnvakt än så länge och de andra tråkmånsarna bara "vilar" hela tiden......
Jopp, men i morgon blir det storkalas med släkten igen, tror att jag går och lägger mig tidigt då - jag som ändå inte gillar karbad ute i kylan.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar