söndag 10 april 2011

jobbarhelg

blev det. Hade laddat i ett par veckor för att våga säga de hemska orden: vi måste städa i pannrummet....Det fungerade bra och maken tyckte att det skulle bli bra. Så vi städade, fy bubblan vad skit det kan samlas i ett och samma rum! Nu står det säckar med sopor, en trasig garderob mm och ett antal "elektronikskrot". När det är borta blir det lite space i rummet och alla saker har sin plats! Skönt. Nu kanske jag också kan hämta och lägga saker där....
Sedan tog vi tåget till Uppsala och gick på bio: Hur många Lingon finns det i världen? Jättebra!
Idag ville jag rensa på altanenoch det ena ger det andra.....som ni vet och om man ska lägga in något i förrådet...så måste det få plats. Alltså: vi måste städa förrådet... Ja ni har så rätt. Jag borde ha sagt åt K att gå därifrån så kunde jag ha städat själv men det är också riskabelt då jag inte vet om alla små duttar och dattar hör till något, och man kan råka kasta fel grej så det bästa är om han är med och tittar på. Vilket slutade med att ju mer vi städade desto surare blev han, så lärdom: städa inte två dagar i rad - för det orkar inte en karl.......Men äntligen fick alla saker en plats, en sopsäck med sopor..och jag mår rätt bra. Nästa projekt är förrådet i källaren, men där är det inte lika akut...
Jag menar: om man någon gång ska flytta till lägenhet....ja då får man göra sig av med 3/4 av sakerna- så vad är problemet?
Jaja, nu blir det ingen mer städning på ett par tre veckor i alla fall för nu blir det bara roliga saker ett par helger framåt så kontentan av detta får bli att det var tur att vi satsade denna helgen för man mår bättre när man slipper se "skiten"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar