onsdag 5 oktober 2011

Lingonöra

Varför är vi i den här situationen igen?
Kommer du att få vård sen?

Varför kan du inte få hjälp med ditt missbruk?
Förstår ingen att du är sjuk?

Det kan inte vara något värdigt liv i häkte?
Jag skulle önska att någon dig väckte....
ur denna svarta mörker, på fel väg genom livet
får dig förstå att kärlek är det som ger livet mening

Vilka sorger bär ditt hjärta?
Då du inte orkar med denna smärta.
Jag önskar dig kärlek och lycka
även om det verkar meningslöst, kan man tycka
Men du är fortfarande mitt lilla barn

Sorgen gör hårda bon i min mage
trots att mycket kärlek och lycka omger mig

Har dock svårt att sluta tänka på dig
och den sorg och vrede som omger dig
Jag önskar av hela mitt hjärta att det ska ordna sig
för, jag älskar dig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar