torsdag 14 maj 2009

Ullaredssemester


Nu är det dags, för vårens shoppingparadis! Jag är lite pirrig och spänd.
För att belysa tokigheterna i vår familj så illustrerar jag mitt shopping-galenskap med en bild på Kenneth och Emil. Det finns olika slags tokigheter, eller?
Resan blir annorlunda och betydligt förkortad när vi reser 4.20 på en fredag istället för 22.30 på en torsdag. Har fixat matsäck att äta på bussen, så att vi sparar 45 min på lunchen :)

Jag längtar att få frossa i kläder, hushållssaker och annat smått och gott. Hoppas jag hittar kläder till bröllopet som kommer i höst. Synd bara att man inte har fått någon "mindre storlek". Motivationen är väl inte på högsta trappsteget precis. Men det är inte så lätt när mat är så gott!
Ska ha med mig Joel på resan, undrar hur det blir. Hur länge orkar en snart 13 årig shoppa?

Trots att jag har semester i morgon så har jag lite dåligt samvete för att jag egentligen har sjukt mycket att göra..... Man kanske inte ska vara så petnoga? Att skriva en sammanställning tar ca 40 min och det är ju några kvar, kan man lugnt konstatera. Jag vet att man inte behöver lägga ner så stort arbete på det, men jag vill att det ska vara tydligt och lätt att se vad som behöver åtgärdas eller vad som är nästa steg i utvecklingen.
Det är skrämmande hur snabbt en termin går - speciellt vårterminen. Är det någon som har en stoppa-tiden-klocka?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar