tisdag 26 januari 2010

lite glädje i mörkret

Fick en glimt in i en annan värld, en ljusare. Var på yoga idag - första nybörjarpasset, lugnt och harmoniskt. Halva solhälsningen, lite styrka, smidighet och avslappning. Hade grymma svårigheter med meditationen, hur mycket tankar som helst och de ville inte flyga på molnet oavsett om de blev målade röda eller blåa. Nåja, hur som helst så lär det bli bättre med tiden. Synd bara att jag inte kan gå nästa gång eftersom jag ska till Sälen.
Jag blev så glad över att min vän ville följa med! Och vill fortsätta att gå på Yoga med mig! Det gläder mig ända in i hjärtat! Det känns som om det kanske finns lite glädje någonstans i mörkret, det var inte helt gömt och begravt i det svarta.
Klarade faktiskt av att gräva ner mig i barns språkutveckling idag - i två timmar! Rekord för denna "läsperiod". Det blir nog bättre med tiden, men koncentrationen är riktigt illa nuförtiden.
Vi får väl se hur det går med läsningen nästa vecka. Det blir inte mycket jobb nu, bara två dagar och sedan ledig igen i tio..... nåja tre av dem har jag ju redan läst in och de andra ska vara skoldagar. In med böckerna i bakluckan bara, bland skidor och pjäxor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar