fredag 1 oktober 2010

rättvik och så

Har varit okoncentrerad halva veckan. Rättegång var det i onsdags och inget besked...... jobbigt att inte veta...men inget att göra åt. Vuxna bestämmer sitt eget öde - eller?

I går var det mat med arbetslaget- Trevligt och mycket skratt! Maten - för min del - ska tilläggas var inte till fördel för restaurangen Koh Phangan. Varför? Jo, jag mailade och kollade menyn mot min allergilista och fick till svar att det skulle ordna sig och att de skulle göra i ordning något bara jag sa vad jag ville äta. Ok. Mailade mitt förslag.
Väl framme. Nja - det är soja i allt........ jaha....skulle jag resa mig och gå eller? eller vi alla 14?
Tillslut gjorde de i ordning en kötträtt. Mycket kryddor, sa jag. Jajamen! sa servitören - och in kom en biffrätt med salt, peppar och vitlök - NO HOT...... min familj får äta någon annanstans hädanefter. No rekommendation.
Idag har varit en spännande dag - totalt okoncentrerad....fira bröllopsdag (5/10) i Rättvik....
Finns det stånd på marknaden? Kollar upp det i morgon.... 600 knallar sa de på radion....  ;)

God mat på på  BBQ på storgatan 17! Inga problem med allergier - nice! :)
Hotellet: en natt? Nope - två! Hoppsan lite problems...får byta rum i morgon, men får " a room with a wiew". "no ploplem"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar