onsdag 16 december 2009

Julefrid med sorgkant

Äntligen har kylan och snön kommit. Men Brrrrr vad det är kallt innan man vant sig! Det är vackert med all snön. December ska vara snövit och kall så att man hör tomtenissarna smyga runt knuten. Har en tenta på fredag och sedan är det nästan jullov. Det ska bakas och göras godis i några dagar, det är kul! Tar nog snart upp granen också. Man kanske ska njuta av den extra länge i år?
Det finns bara en sorg i min bägare men den kan jag inte göra så mycket åt. Jag får bara be och hoppas att det blir bra tillslut. Att alla som behöver något får det de behöver. Jag hoppas i alla fall att man slipper oroa sig, att man vet vad som väntar och vad som händer, det gör nattsömnen lite bättre.Jag orkar liksom inte med det mer, att oroa mig alltså. Magen får nästan en permanent klump som värker så fort man inte har fullt upp. Att inte oroa sig för någons liv och hälsa gör att ögonen får vila ifrån tårarna. Det är positivt om inte annat.
Jag försöker hitta alla som positiva saker som det bara går. I söndags när vi var i Stockholm så tänkte jag inte en tanke på något annat än det jag höll på med under 8 timmar! Det är höstens rekord!
Jag önskar alla mina barn ett lyckligt och kärlekfullt liv!

1 kommentar: