onsdag 2 december 2009

Tur att utbildningar finns!

Det är tur att man får den äran att gå på en utbildning för några få utvalda.
Att få starta ett projekt och utvärdera - vara en kugge i hjulet och samtidigt får ny energi och livslust.
Att VERKLIGEN glömma bort sin egen hemska vardag och drömma sig bort i datorns underbara värld.... Skoja bara - de fantastiska pedagogiska program som får barnen att med glädje lära sig läsa eller förstå matematikens under.
Det mina damer och herrar ska jag försöka locka fram ur skolan åttaåringar.
Det ska bli jätteroligt! Ett litet men bara. Hur ska jag hinna få till timmarna och få chansen att låna små åttåringar två timmar innan jul????
Jag hoppas att deras fröknar är samarbetsvilliga och lika ivriga som jag! Det ska bli roligt!
Även om jag inte känner eleverna ifråga alls - nya bekantskaper och nya små nyfikna, vetgiriga och glada elever som bara väntar på att få sitta vid en bärbar dator och utforska elevdatas fantastiska verktyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar