söndag 18 april 2010

avdammning

I helgen har jag dammat av mina symaskiner. Overlocken stod längst in i garderoben översållad med damm. Trodde inte ens att jag kunde trä den. Men med lite trixande så...(i ärlighetens namn ska jag erkänna att jag knöt trådarna och drog...... fniss...)
Sedan var det bara att gasa, inte orkade jag nåla så värst mycket heller.. Kul var det!
Sedan "finsömmarna" med den vanliga maskinen. Det gick bra faktiskt, både dragkedja och tvillingnål fungerade efter ett pas missar som fick sprättas. Kom på efter två dragisar att man kanske skulle bytt trampfot??? ja, ja det får blir nästa gång.
Försökte mig på att brodera boksätver men det gick inge vidare, måste träna mera och försöka komma underfund med hur denna funktion fungerar på nya maskinen (ny och ny förresten - bara oanvänd)
När jag överlämnat en hög med kläder till Gullungen fick jag en hög med tyg av hans mor.... en liten vink kanske?
Jag får väl plocka fram mönstren igen och se vad jag kan hitta på.
Galonisar stod på önskelistan men mjukistyg är nog inte lämligt till detta....dessa får nog vänta till Ullared - synd egentligen eftersom geggan är ute nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar