onsdag 14 april 2010

jobbveckan slut

Nu har jobbveckan tagit slut. Det har varit en rolig vecka igen och man har som ingen lust att plugga i morgon. Men jag vet ju att när jag väl börjar så blir det kul och då vill jag inte jobba igen sen. Men så vänder det igen.
Snacka om privilegium - att kunna göra två roliga saker hela tiden.
Har haft problem med nya datorn i flera dagar. Kunde inte komma ut på internet, inga sidor kunde jag se och ingen epost. Jag hade inte ens befogenhet att klicka på favoriter.....
Funderar på om jag fått ett virus från Facebook när jag laddade upp bilder, men det verkar ju konstigt.
ja ja. Nu är problemen åtgärdade i alla fall.

Mer tekniska problem har jag haft i veckan. Ny mobil...........eller mobil och mobil - minidator. Helt obegriplig. Kunde inte sms:a fler än en i taget.....upptäckte att jag inte ens kunde ringa upp folk! Hur vidarebefordrar men ett sms?????
VAD??? är jag helt korkad i kolan????   "Duktig IT-pedagog" som inte ens kan ringa från sin egen telefon!
I broschyren stod det att det finns en användarhandbok i telefonen - har inte ens hittat den än.....
Men, skam den som ger sig. Har nu i alla fall klurat ut hur man ringer, sms:ar och tar bilder. Är dock besviken över de funktioner som jag saknar.... hoppas att de inte är borta helt, utan att jag hittar dem där inne någonstans. Jag vill kunna välja musik till mina kontakter!!! och välja musik till uppvaknandet på morgonen...inte vara tvungen att välja en av de tråkiga FÅ signaler som finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar