måndag 19 april 2010

Vilken bokstav har jag?

Nu har jag suttit och sytt tre dressar i sweatshirttyg och två dressar i fleece och en extra fleecetröja till Mio. Jag satt som förstelnad vid symaskinerna i sex timmar. Hur kul som helst!
Jag önskar att jag hade ett syrum så att man slapp plocka undan allt hela tiden.
Funderar över varför jag är som jag är:
först sitter jag och gör armband dygnet runt i flera dagar, sedan tittar jag på filmer ett par veckor i sträck för att sedan börja läsa. Läser dygnet runt varje ledig sekund i ett par veckor för att plötsligt byta aktivitet till att börja sy - i 3 dagar!
Ja, jag vet att jag har svårt att sluta med något innan det är färdigt men hallåååå! vissa saker blir man liksom inte färdig med! Så jag undrar vilken bokstav har jag? eller är dragen rent av autistiska?
En positiv sak är det i alla fall: Jag kan fokusera till den milda grad att man kan säga att jag har ordentligt med egen tid i min "bubbla".
och faktiskt vissa saker jag gör - blir det lite nytta med också.
Men hur gör ni andra? Är det som att läsa en kväll, sy en kväll, träna en kväll etc eller bestämmer man tider: mellan kl. 18-19 gör jag dittan och 19-20 dattan och sedan avslutar dagen med lite läsning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar