måndag 16 augusti 2010

Hur mycket får man plats med på en helg?


Har varit på husbilssemester och kryssning, både hektiskt och lugnt.
Fredagen avslutades med en tripp till Rösjöbadets camping. Det är bäst att bo med el första gången man ska sova i husbil. Spännande! Det skulle inte lagas mat för vi hade redan ätit.
Vi plockade fram bord och stolar och satt och njöt i solen en stund. Sedan fick tonåringarna myror i kroppen och vi tog en minigolfrunda - det var en riktig utmaning då det efter halva banan blev kolsvart! Två stackars lampor kunde inte lysa upp banorna. Vi fick gå fram och kika på vissa banor för att förstå hur bollen skulle tas sig in i hålet. Jenny slog iväg sin boll som förvann i mörkret. Det gick bra tillslut och Kenneth vann igen...... trots att vi andra hade bra resultat på flera banor.
När vi skulle lägga oss så fick jag en lite släng av klaustrofobi, då jag skulle ligga inners uppe i alkoven med Kenneth som en sängstopp så att jag inte skulle ramla ner. Jag säger en sak. det är inte långt till taket! Men med takluckan  och fönstret vid fotändan öppna så fick vi luft i alla fall. Måste faktiskt medge att jag sov nästan hela natten utan att vakna!
Sedan på lördag morgon var det bara att tråckla sig in i Stockholms innerstad för att lämna av mig. Kenneth var inte så road - han hade hellre stannat på campingen.
Jag träffade på styrelsen och vi fick i oss lite lunch innan vi begav oss till Viking Gabriella för lite arbete. vi har haft många timmars konferens under resan och mycket arbete har blivit gjort.
Såklart har vi varit lediga också! Det var ju ändå en lördag och söndag som "offrades" på detta. Helsingfors visade inte sin allra bästa sida under söndagen utan det var lite disigt, men eftersom jag ändå inte hade några speciella mål denna dag så gjorde det inte så mycket. En "pehmis" slank ner i parken och en liter blåbär hamnade i en plastkasse.
Sedan hade Alex och jag ett par sköna timmar på akterdäck - i solen - med vinden i håret och Harlan Coben - som återigen slog in en knorr på slutet.

Middagarna var sent kl. 20:00 så man orkade inte så mycket efter det, så det var inget röjande. Jag bodde ensam i en largehytt och hade det skönt. TV:n som ljudsällskap i min mörkrädsla.

Idag fick jag rusa till gullungen innan jag gick hem och lagade mat. I morgon är det tisdag och en ny arbetsdag - vad nu det kan bli av den...
Så - nu är väl allt som vanligt igen?

2 kommentarer:

  1. Tack för trevligt bubbelsällskap - ja och för pehmis-sällskap också..tror jag ;)

    SvaraRadera
  2. Tack själv! Du och jag och vanilja-suklaa-pehmis!

    SvaraRadera