tisdag 10 augusti 2010

sol och svarta hål

Börjar väl med det trista - Lingonöra har rasat ordentligt. Inte kul att se någon man älskar som går helt fel väg - som förstör - framför allt sitt eget liv men som också ställer till så otroligt mycket oreda, oro och sorg hos oss andra. Vi som alltid sett till att han mår bra, hjälp honom med allt - även de gånger han egentligen inte borda ha fått hjälp. Ja, jag vet, jag har gjort massor av fel som inte stoppat eller dragit åt kranarna till pengar och annat bistånd, men det är svårt att se sitt eget barn må dåligt och gå ner sig i drogerna. Han förnekar fortfarande, så insikten har väl inte drabbat honom som det gjort hos mig. Jag kan inte förneka det jag ser längre, utan får försöka komma till nästa nivå. Vad nu det är? Jag tror att i mitt fall har fönekelse och sorg gått hand i hand - i flera år.

Glädjen är att nya barnbarn är på väg! <3

En annan sak som jag inte vet om det är roligt eller inte: Husbilen blev köpt tillslut!
En Adriatik 610 år 1992.  Ska nog snart åka en sväng och prova - om jag ens törs sova en natt i den....
Spännande!!!

1 kommentar:

  1. Tråkigt att höra om problemen, men grattis till husbilen! Självklart är det roligt :)

    SvaraRadera