lördag 29 januari 2011

gammal? nej!

Ja, nu är man ett år äldre igen och dagen började verkligen lysande!
Blev serverad champagnefrukost bland levande ljus och tulpaner av bästa K <3
Efter endast ett par timmars sömn vaknade man ordentligt efter det.

Det har varit en mycket trevlig helg i Göteborg!
Åkte ner i torsdags och hann jobba en hel del på tåget. Sedan blev det lite affärer i Nordstan medan jag väntade in M. Hälsomässa var det i Nordstan så jag gick runt och kollade lite och tittade på lite dansuppvisningar. En kort tripp in på Murveln hann jag med också.
Sedan kom M och det blev lite födelsedagsshopping!
Efteråt var vi på drömtydning. Det var en upplevelse!
Annorlunda och inte alls som jag tänkt mig. Jag fick min dröm tolkad - den som väckte mig på båten hem från Tallinn. Intressant må jag säga. Sedan blev det till att sova...sent omsider...och upp i ottan!

På fredagen var jag på IT-universitetet hela dagen och det var verkligen en givande dag! Har redan fått en hel del argument för min fortsätta karriär som It-pedagog! Fick även klarlagt lite andra punkter också vad gäller specialpedagogik. Jättetrevliga människor från hela landet och det ska bli så roligt att läsa denna kurs!
Synd bara att vi inte träffas förrän till examinationen i juni.
Efter skolan som låg på Lindholmen så tog jag bussen till stan och mötte upp K. En trevlig liten pubrunda blev det: Hann med Ma Cuisine, Svarta oliven och Gothiabaren. Sedan sprang vi till tåget. Kvällen fortsatte hemma hos K och J. Mycket hann vi prata om och kom inte i säng förrän halv tre......

och så denna underbara frukost! Nu är det en lång tågresa hem till fortsatt firande..mmmmm men en blodig och välkryddad pepparbiff är värd att vänta på.......och änglapaj............Mmmmm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar