söndag 23 januari 2011

Tallinn

Det var en underbar långhelg i Tallinn. Båtresan var lugn och rofylld. Ca 800 pers på hela båten - den stora Baltic Queen. Maten var helt okej - åt pepparbiff. Vi var tre par som gjorde den här resan och vi kunde verkligen umgås. Det blev inte så sent heller, vi kom i säng vid halv tolv redan.
Vaknade dock mitt i natten och hade svårt att sova. Detta berodde ju naturligtvis på allt trubbel därhemma. Lingonöra hade varit både full - riktigt ordentligt full och misstanke fanns att han rökt på också eller tagit något lugnade, talet var lite släpigt och han verkade rätt "sen". Var tvungen och skicka ut honom innan vi åkte med påminnelse om att han var välkommen tillbaka nykter.
Detta störde nog sömnen - ordentligt.
Hade en klump i magen hela torsdagen, då vi promenerade runt lite innan vi hittade hotellet. Ett fint spacesigt hotell med mysigt spa. Vi hoppade in i spat med baren i poolen och njöt av vattenstrålar, utesim och olika bastuar. Sedan blev det middag på stan. Scotland Yard rekommenderas!

På kvällen fick jag redogörelse för onsdagens händelser och fick reda på att lingonöra velat bli häktad...så då var han i tryggt förvar och småsyskonen slapp vara oroliga och rädda.
Min magvärk släppte lite men man blir så himla ledsen!!!! Det är väl själva F**** att inte detta ska kunna ordna upp sig! Jag är så trött på hela skiten! J***** droger som tagit min son ifrån mig!!!
Så jag somnade tidigt, redan vid nio...men sov oroligt hela natten......

Under fredagen tog vi lite massage och sedan gick vi i gamla stan och flanerade, det har blivit dyrt - så någon shopping blev det inte - förutom till Jessica som varit så snäll och åkt 10 mil bara för att lämna passen åt oss (tur det, annars hade vi nog blivit kvar i Tallin.). Lite mer bad och spa blev det på kvällen. Hela kroppen var som ett russin efter helgen.
Lördagen gick också lugnt, kikade in i några köpcenter men vi checkade in på båten redan klockan fyra. Där var det lugna puckar men mycket mer folk. Sängdags redan vid nio och sömn till halv tre i all fall - sedan satte mardrömmarna in och hjärtklappningen..... känner mig ändå rätt utvilad....men med klump i magen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar