onsdag 16 februari 2011

Nu då?

Vill att det händer lite positiva saker nu.
Magen är spänd till bristningsgränsen
Snälla ring och säg att det ordnar sig nu!

Jag vill också att någon annan i min närhet får lite sysselsättning!
Vad är Tierps modellen???
Motivation och coachning så att man vet vad man ska göra...
jaha, och när sker det??? om ett år? om tjugo år?
Jag är trött på att ha omotiverade ungdomar hemma som bara sitter vid datorn och inte gör något vettigt!
Vettigt förresten? Vad innefattar det?
Ja, inte vet jag, men något som man kan försörja sig på kanske?
Ungar vid dator blir bara sura, griniga och störiga...de behöver liksom känna sig behövda..eller?
Snälla! skicka in lite motivationspilar i mina mellanbarn så att det blir ordning och reda någon gång och jag kan börja leva!

Jag vill så mycket men känner mig hämmad över att jag måsta ha koll på det här!
Jag har ledsnat. Varför kan inte jag bara få säga: Nu skiter jag i det här?
För: man kan inte kasta ut ungar utan inkomst.......utan arbete....utan bostad.....
ska jag dra?

Vad vill jag då?
Jag vill att det ska gå bra för mina ungar, att de har ett jobb de trivs med, är kära upp över öronen, bor i en trevlig lägenhet eller hus på en plats där de vill vara, har trevliga kompisar att umgås med, ekonomi att kunna unna sig roliga upplevelser och saker, inte fastnar i missbruk av något slag eller behöver vara nära någon som missbrukar, känner trygghet och värme och framför allt GLÄDJE!
Är det för mycket begärt?

Jag då?
Jag vill ha kärlek, lugn & ro och glädje.........har väntat länge nu......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar