måndag 7 februari 2011

Suomi Finland

Vilken himla tur att jag bestämde mig för att åka......................på släktträff.........
.trots att jag inte fått någon inbjudan.
Varför fick jag inte det? JO för att:
Min kusin som fixade det mesta är så mycket yngre än jag och
hon visste helt enkelt inte om att jag fanns.
I ärlighetens namn måste jag erkänna att min släkt inte varit prio ett för mig.
Dumt!
Jag kan säkert rada upp en massa ursäkter för det, MEN
det finns inga ursäkter för att inte hålla kontakten med de kusiner som jag alltid brytt mig mycket om
och
framför allt mitt gudbarn...aja baja!
Efter hans konfirmation så blev det liksom.......nada
och innan dess var det väl inte mitt engagemang så mycket att hänga i julgranen.
vill ni ha ursäkter?
ja, ja bla bla bla.....inget hjälper mot mitt dåliga samvete nu.
MEN
Jag är mycket glad över att jag åkte och överraskade hela släkten!
Det har varit helt            sjukt           roligt!
Och dessa älsklingskusiner var precis som förr!
och nu mina damer och herrar ska det bli bättring!
Så vad säger man: Tack gudmor för att du lockade med mig och för att jag hade ynnesten att få åka med i er hytt och bil! för annars hade det varit svårt.
Så, för en gång skull har jag tagit rätt beslut! (även om det var med mycket kort varsel och betänketiden var kort)
och jag får väl tacka K för supporten!
Så: Tack alla som bryr sig och nu:
åter till vardagen och dess glädjeämnen och sorger!
Mitt hjärta känns varmt och lyckligt för tillfället!

1 kommentar: