söndag 11 oktober 2009

Bröllopshelg nr 13

Det var det de´. I fredags kidnappade jag min man utanför Katalin. Hans hjälpsamma arbetskamrater hade kört dit honom efter jobbet. Under tiden hade jag checkat in på hotellet och packat upp. Han såg mäkta förvånad ut när jag öppnade dörren och bad honom kliva ur. Vi gick in på Park inn och han fick raka sig och byta om. Sedan delade vi på en flaska mousserande. Vi tog en promenad till Pipes of Scotland där ännu en överraskning väntade, Bengt, Elisabeth, Lena, Karin och Bengt-Göran hade börjat ladda inför kvällen. Vi åt och drack. trevligt var det. Efteråt gick vi till Le Parc för att fortsätta umgås och dansa. Vilket ställe! En massa snuskiga gubbar, gamla också,,,,som trodde att de kunde dansa fast de inte kunde det! Näää, inget place för mig! Jag smet ut en sväng med grabbarna, till Bowlaget, vi fick en halvtimme men jag var inte riktigt i "klot"form, det gick uruselt men det gör inget, det är roligt ändå. Synd att vi inte fick en hel timme... Tillbaka till dansen....Efteråt gick vi hem. gick och gick, gick och gick. Fasen vad långt det var! mörkt, kallt och långt!!! Tillslut kom vi fram och vi tog ett glas på hotellet. Vi kom i säng sent...men hade sovmorgon till nio. Hotellfrukost: Mums! En lugn dag på hotellet, mys och pys. Synd att det inte fanns bubbelpool på hotellet. Jag skulle inte kalla en avdelning för Spa, om det bara finns bastu!!! man kunde köpa behandlingar om man ville, men det är mysigare och ta en behandling på hotellrummet....eller hur? tur att man har en gubbe som orkar massera en timme! Jag orkade också, faktiskt! Vi åt lunch på Corfy - 3-rätters...sedan hjulade vi ut..... Magen var som en spärrballong och man tänkte att man inte skulle behöva äta alls före onsdag. Vi tog bussen ut till Håkan för att titta på fotboll.. (inte så kul, men sällskapet var kul och man kan ha trevligt trots att gubbarna sitter vid tv:n. God mat var det, både oxfile och thaigryta. Kycklingsoppan var säkert kanon, men full av kokosmjölk och inget för mig. Vi åkte hem tidigt till hotellet och hade sista myset för oss själva. Ja, nu var det gjort! Årets höjdpunkt går alltid väldigt fort. Men mysigt. Nu är det bara att vänta till nästa år, till den blöta, kalla och mörka hösten.... Jag rekommenderar dessa myshelger för alla barnfamiljer! Njut av varandra så håller äktenskapet längre! Man blir som nyförälskad redan när man planerar buset...Kul, kul, kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar