onsdag 21 oktober 2009

Ryggont

Har haft ont i ryggen några veckor, eller ont och ont. väldigt spänd i axlarna och ryggen vid skulderbladen. Hjälpte inte med 60 minuters massage av bara ryggen hos massören. Trots att mannen min masserade mig en timme på hotellet. Trots att man fått korta, riktade massageinsater innan läggdags. Inte ens att jag suttit i vår uråldriga massastol - som mest känns som en hård rulle som drar över ryggen. Inget har riktigt hjälpt. Har väl inte varit direkt handikappad men det är irriterande. Funderade över om det berodde på studierna, att man sitter vid datorn och jobbar långa stunder eller sitter och läser en massa. Det blir inte som på jobbet där man går och står hela dagen.
Det blev ialla fall värre i går kväll och i morse! Då hade värken krypit ner, längst ner i ryggen, kändes som i skelettet. Kunde inte plocka upp något från golvet, det skar som knivar, fick en otroligt lång startsträcka varje gång jag suttit en stund. Kändes bättre om man tryckte hårt där samtidigt som man gick. Ohållbart. Ringde en naprapat. Har aldrig varit hos en sådan, vad jag minns i alla fall. Han masserade och kände på ryggen och sa: här, här och här har du problem. Ja tack, det känner jag. Han tryckte kotorna rätt och vred och vände på mig så det knakade högt. Nacken var lite läskig. Men det känns mycket bättre, inte helt bra, men vissa delar i ryggen känns som nya.
Köpte en spikmatta på Tradera. Fynd: endast 275kr! Den låg jag på. Har provat med kläder på under Älvkarleby marknad, men tyckte inte att det var så speciellt. Men nu skulle jag prova - utan kläder! Hoppsan! Det kändes lite att lägga sig på den. Brände lite och stack lite. ont-skönt.... Sedan satte jag den under rumpan och baksidan av låren....kändes mycket mer. Kunde inte ligga så länge alls, det brände som eld i baken. Tänkte att zonterapi är alltid bra och ställde mig på den. Jojodu! 65kg känns kan jag lova, stog nog inte längre än 5 minuter. Men provar gärna igen i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar