fredag 2 oktober 2009

jobb kontra plugg

´Men allvarligt! Jag tycker att det är skitkul att jobba! Man kan i för sig ha åsikter om att barn inte alltid gör det som förväntas av dem, man måste kanske tjata och så. Men för det allra mesta är det ju bara fantastiskt roligt! Idag har vi gjort plast, två sorter. Kan ni tänka er: 24 entusiastiska elever som jobbar på och trivs? Det är en helt underbar känsla. Det som blir plus i kanten, är väl att, man hoppas att de lär sig något på kuppen. Jag tycker att det är kul att läsa också, men tempot är inte densamma och ungarna ger mig mycket energi och glädje. Man har tur som får trivas både på jobbet och hemma. Jag tror på allvar att den dagen man inte trivs på jobbet och går dit med glädje - då ska man byta jobb! Det enda jobbiga jag har, det är när man måste lämna över eleverna till någon annan, för man vill ju ha dem kvar hela tiden. Jag har så mycket tankar och idéer som jag skulle vilja förverkliga, det är bara synd att inte tiden räcker till. Pratade med en kollega innan jag gick hem idag och vi undrade hur vi skulle hinna med allt vi vill göra? Kanske regeringen kan få eleverna att gå längre i skolan? Nä nu ska jag ha helg och avsluta mitt broderi. I morgon är det årets maskerad i Lövsta. Det blir Glitter och Glamour, så jag behöver inte förbereda så mycket...är ju redan så glamorös......... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar