söndag 25 oktober 2009

Hälsomässa

Efter två dagar engelska på Högskolan så var jag på Hälsomässa i Tierp. Det var många utställare. Började lite smått med en kvarts massage av en jobbarkompis. Skönt! Sedan köpte jag en akupressurstav som jag bestämde mig för redan på marknaden för ett par veckor sedan. Har funderat och diskuterat med maken, så nu slog jag till! Fortsatte min runda och mötte en fd svägerska som sålde Aloe vera. Pratade en stund. Det tog ett par timmar att gå runt, "när man nu är nyfiken och pratar med alla". Tittade på krämer, hälsoprodukter och andra mysprodukter. Köte mig en kopp expresso. Tog 20 minuters Shiatsumassage. Hon hann med hela kroppen och ändå var hon lååångsam och lugn. Det var jätteskönt! Avslutade "min stund" med att ta en ögondiagnos....mystiskt och trolleri? Eller bara ??? Hon tittade mig djupt i ögonen och såg: att jag hade en dimma över det autoimmunaområdet... (inte konstigt, har tre diagnoser i kroppen som har med detta system att göra) Ni vet sköldkörtelproblem och atopiskt eksem och en del andra sjukdomar hör hit. Sedan såg hon att min hud inte mådde bra: torr och eksem? Hon blev förbryllad över att det var en stark strimma över mitt bäcken. Vad kunde det vara? Ja, kanske att jag fött 6 barn och haft megaproblem med foglossning? Inget nytt under solen, men rätt häftigt att kunna pricka in. Jag menar alla människor har väl olika små besvär, så det krävs en del att kunna pricka in rätt besvär på rätt person, eller?
Ja nu blir det lite kåldolmar till middag, avslutar nog dagen i bastun och bubbelbadkaret. Då kan man säga att det varit en rätt så soft dag`Avundsjuk? hihihii

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar