söndag 12 september 2010

husbilschaufför

har jag varit. kört JÄTTEbilen ända till Grisslehamn - en nätt bit på 9 mil. Det var ju inte motorväg precis heller utan smalt och kurvigt halva vägen. Bra gick det och in på campingen hittade vi och klarade av att parkera också! vilken bedrift!
Sedan tog vi en tur till Eckerö, jag och två kompisar. vi hade en lugn dag och fortsatte mysa i husbilen på eftermiddagen och kvällen.
Vi åt tapas, drack vin, pratade och skrattade. Sedan sov vi så gott medan regnet smattrade mot taket.
Frukost i morse och lite diskning innan det verkligt läskiga började!
Vi skulle backa ut från platsen! Fjärilarna i magen gjorde sig tillkänna och jag funderade på hur jag skulle klara av detta. En smal rimpa mellan ett hus och havet........ och sedan en jättesväng mellan en husvagn och en bil...... Men det löste sig. Kompisan AB kom med idén att jag skulle starta bilen och hon backa - medan jag och M höll ställningarna på sidorna. Hon fixade detta galant - hon har nog inte gjort annat i sina dar - än att backa stora ekipage! Sedan var vi på väg igen. Samma smala och kurviga väg hem.
En stor bedrift och det känns lite bra att veta att jag kan!
(även om jag kanske inte alltid vill.....) så det så gubben - du får nog fortsätta att köra - om du vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar