fredag 10 september 2010

mitt i sörjan

har fått från två håll höra att Lingonöra är i trubbel. Det kanske är lika bra - såvida han får hjälp annars.... -  vet jag inte.
Sorgligt är det att höra, se och känna att ens unge inte vet varför vi lever på denna jord.
Sorgligt är det när man står bredvid och tittar på när någon går under.
Sorgligt är det när man älskar någon som inte vill bli älskad - just nu.

Men mitt i detta

har jag fått en briljant idé!
En idé som skulle kunna lyfta hela skolutvecklingen högt, högt upp!
fast, det ska erkännas att idén inte var min från början - för den finns i flera kommuner i landet. Men jag råkade snubbla på den och då är jag för nyfiken för at tlåta bli att ta upp den och titta på den.
Och det var då jag upptäckte: att det var ju den möjligheten jag letat efter i flera år!
så nu har jag mailat några viktiga mail och på måndag då: !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar