måndag 21 september 2009

Drömhuset?!

Ja, har hittat HUSET! Längtade efter visningen hela dagen i går. Tog miste på dag och fick vänta ett helt dygn! MEd spänd rumpa satt jag i bilen på väg till Västeräng tillsammans med Emil och Jessica. Jajamensan. Nu skulle vi få se..... Huset såg lika underbar ut utifrån som på bilderna! Vi tog 1700-talshuset först. Hoppsan, vad är detta?? Det luktar "piss" inuti.... pyttesmå rum - inte alls som på nätet.....totalrust......nja....fel här och där.... Hmmm. entusiasmen sjönk lite kan man lugnt säga.
In i stora huset. Det måste vara perfekt! 285 kvm...Jajamensan! Det enda som fattas är bubbelpool - bagateller! Okej. Hallen var lite mindreän på bilderna, vardagsrummet (nyrustat!) jaha.... matsalen som var Jättestor! - var jätteliten! Köket! Hmmm. Jag förstår varför inga bilder fanns på nätet...Som halva vårt kök - fast i gult och med en stor köksö i mitten... Var ställer man bordet??? Ner i källaren... Hjälp! Två rum i orange! Bra rum i och för sig, men små, pyttesmå. Omklädning - spa - bastu - dusch.... Nej, nej, nej, elbastu, slitet till tusen, helrust! Nej tack!. Upp till master bed room med dressing room..... Ojdå, missat på bilderna igen.... Var ska man ha kläderna? Nej. Jag är glad för att jag var på visningen men skulle aldrig köpa detta ruckel för 4,2 miljoner. Familjen Essen - jag kan bjuda 1,5! En sak är bra: Jag slipper sukta efter detta "paradis" och kan lägga energin på att hitta mitt drömställe!
Ps. Ni skulle ha sett när jag höll på att ramla ner i den ruttna jordkällaren.... för att inte tala om hönshuset. Blåser man på det så ramlar det, jag lovar! Annars var miljön fin.... om det inte blir snöstorm, sa Emil - För då blåser allt snö in på tomten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar