torsdag 24 september 2009

kallt och deppigt

Nu börjar kylan krypa in innanför skinnet. Vantarna åkte på! Känner mig lite nere idag. Orolig för den ena ungen som man inte borde behöva vara. Svårt att säga till käsnlorna att låta bli.
Tungt före på jobbet. Inte i klassen - ungarna är underbara, men det andra runt omkring.
Mäklaren - Von Essens mäklare ringde och frågade om jag var intresserad av huset. Jag, sa som det var: att jag aldrig skulle betala 4,2 miljoner för ett hus som man måste totalrusta! Han sa att priset nog är diskutabelt och frågade om han fick ringa igen om/när priset går ner. Får han väl...men som sagt: bilderna ljög rätt mycket!
Nu har jag en vecka "ledigt" framför mig. Ska läsa engelska, börjar med en liten hemsida om mig på blackboard. Det ska bli intressant. Sedan har man en hel del skrivuppgifter, läsning och grammatik att plöja igenom. Jag tror att jag börjar med att storhandla på Ica maxi i morgon och sparar engelskan till måndag.
Vi ska ju ha gäster på middag och bad i tunnan på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar