måndag 7 september 2009

Bröllopet är över!




Det var hektiska dagar förra veckan. Värsta ruschen! Hade ingen aning om att det tog sååå lång tid att baka sockerkakor och bröd till bröllopet. För att inte tala om tårtorna! vilken tid det tog att fixa dem. Men det är klart det var 4 tårtor till bröllopstårtan och en glutenfri doptårta. Det blev väl skapliga tillslut. Jag är en nybörjare så man får inte ha så höga krav. Nervöst var det! Jag var livrädd för att de plötsligt skulle falla ihop, tårtorna alltså¨!


Brudparet tindrade och var helt underbart vackra. Brudgummen var så modig som sjöng i kyrkan för sin brud. Gissa om jag grät! Det forsade tårar ur ögonen! Jonatan lämnade över Jessica till Emil. Jenny gick framför dem och var så fin även om hon nog var ordentligt nervös.


Dopet gick också bra även om Mio är en riktig mammagris just nu. Han vill bara till mamma om hon finns i närheten. Stackars gudföräldrar som inte ens fick hålla i kyrkan! Prästen gjorde det ändå, vad än lilla Mio Lars Legolas sa. Festen gick också bra. Vi lekte lite, en musiktävling för hela gästaskaran. Brudparet fick leka lite också, svara på frågor, hitta sin man respektive fru. Emil var otroligt snabb på att sno strumpebandet med munnen!


Jag gick hem tidigt med Mio, men hann med ett par buggisar innan. Det blev inte mycket sömn, så jag gick hem med mammagrisen vid halv fyra.....


Jaaa, nu undrar man vem som ska gifta sig härnäst?

1 kommentar:

  1. Vilket fin kort på dig - och brudparet förstås!
    Måste ses snart
    kram

    SvaraRadera