torsdag 13 maj 2010

campingliv

Ja, vi åkte lite senare än vi tänkt men kom fram tidigare än planerat :o
fram med kundvagnen och ställde mig i kön...i regnet....behövde dock inte stå någon längre tid.
Shoppade lite hipp som happ, blev lite av varje.
Glömde bort att äta, hade ätit frukost halv nio i Nyköpingsbro och plötsligt var klockan 17. Dags att checka in på campingen. In i husvagnen (såg direkt att det här kommer att bli trångt....)
Kollade igenom shoppingen och kvittot. Räknade ut hur mycket barnen hade kvar att shoppa.
Sedan kom M och H och hälsade på. Satt en stund i förtältet innan vi promenerade till P &P för att äta middag.
Hel otroligt: Dålig service, vi fick BE om besticken :o......märkligt...när vi påpekade att vi inte hade bestick så sa servitrisen att " de finns där borta". Jaha? tänkte jag. Jag har väl aldrig behövt hämta mina bestick när jag ätit på restaurang på kvällen....
Hon hämtade dem....(vi väntade på maten i nästan en timme. Folk som kom efter oss fick mat före trots att vi bara var 6 personer.,..
Efterrätten beställde Joel glass med chokladsås och in kom den indräkt i nötter (utan att det stod i menyn)
Hej hopp! inget dricks....
Tillbaka till boendet, bäddade ooch grejade... Täckena är tunna som papper... (inte som på motellet inte)
Inget vatten, inget avlopp, ingen toa, ingen mikro,,,,,, tur att det fanns kylskåp.
Sedan till servicehuset för att duscha...efter 2 minuter kom det bara kallt vatten...kul! En isbit försökte tvätta sig klart.....torka sig.....och klä på sig...... Nä! Detta är inget för mig.
Jag vill verkligen ha värme och varmt vatten! Alltså  detta boende är 140 kr billigare än motellet!!!!!! aldrig mer säger jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar