fredag 7 maj 2010

universitet

Idag var det en mastig dag. Klockan två höll jag på att somna.....zzzzzzzzzzzzzzz
Vi hade en föreläsning med en kille som doktorerat i psykologi. Han körde  3 timmar hjärna med ett bildspel på engelska..... Det hade väl varit okej om han pratat lite långsammare så att man hunnit med att anteckna förklaringar till bilderna (nej, vi fick inga åhörarkopior...). Så lunchen blev försenad. Bråttom bråttom.....
Sedan 3 timmar med lite repetion om språkstörningar och terapier. Två uppgifter ska in och sedan blir det tentaläsning.
En sak tänkte jag på. Alla var så nervösa över tentan...Har jag missat något?
Alltså, inte för att jag kan allt men jag brukar vara orolig för en sak i taget eller satsa på en sak i taget rättare sagt: läsa....inlämningsuppgift.....läsa...inlämningsuppgift. Nu är det inlämnandet jag tänker på...egentligen ljuger jag. Om jag ska vara riktigt ärlig så tänker jag inte alls på några inlämningsuppgifter. Jag är heligt F.......för att larverna var försenade och att jag inte hunnit lära barnen allt om ägg och larver innan de attans djuren blivit PUPPOR! Det känns som hela temat är förstört! Och det bara för ett "litet" vulkanutbrott på Island!
Snacka om världsliga problem...... Skärp dig Cicki! Vi får snacka larver trots att man inte kan undersöka dem längre. Man får se det från den ljusa sidan - inget plockande av bajs!
 Om två veckor blir det till att läsa.inför tentan.Oron kommer kanske då? Eller också är det något fel på mig..... Äh! Jag ska shoppa loss på Ullared innan dess så första inlämningen blir från E4:an och med Dongen någonstans på vägen!
Nu ska jag sova så jag orkar strutta runt i Stockholm i morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar