fredag 26 februari 2010

Både upp och ner

Så har det varit idag.
Vaknade tidigt trots att jag somnade sent...mycket sent..typ 2! Men vi hade trevligt Maria och jag. Det var ofantligt längesedan och jag har saknat det så mycket. men vi tog igen en hel del. Fast jag tycker själv att jag pratar så mycket - för mycket....kunde väl hålla igen någon gång... Men det är så roligt att prata (är det därför man blir lärare månntro?) Vi hade det i alla fall riktigt trevligt. Det vill jag gärna göra om!
Sedan skulle jag hem, men eftersom jag har grymma svårigheter att se ut från bakrutan så var det riktigt krångligt. Vågade inte bara backa på, massa snövallar och ett rör och en bil och en traktor och och... ivägen. Problematiskt med helt svarta rutor och ett j* nät framför synen.
Jag höll på att trixa och mixa och till slut fick jag vänt bilen så att jag kunde se ordentligt var jag skulle köra. Tur att det var på landet och ingen såg.. (förutom möjligen Maria då....)
Vad hände då? Jo infoskärmen säger att det fattas vatten i kylaren....Hmmm. Åkte upp till Totte och bad snällt att få lite vatten..... Jag drog faktiskt själv i spaken så att motorhuven gick upp.... ;) Ps. hälsning till Kattis: Jag får nog en privatchaffis snart....
Pulkan tackade och gasade iväg.....och började glida som en madrass på vägen --hjääälp! Lite sladd alltså. Inte konstigt eftersom det ösregnade på snön. Blev rädd! Visste inte vad det här vinterfordonet hade för kunskaper om sladd så jag drog upp fötterna och blundade. Nej, jag bara skojade.... Bromsade lite lätt och det espressosvarta vidundret tog fäste som ett snällt lamm. Tack det var bussigt. Hjärtat dunkade dock i bröstet.
Jag gick hem och kollade frysen, hade ingen lust att göra matsedel så jag åkte och handlade i blindo.. Nu får vi göra matsedel efter inköpet.. Det går väl också antar jag, men då får det inte vara några konstiga ingredienser i. Jag lunkade på där i lugn och ro och hade ingen brådska. Sedan skulle jag upp med vagnen till bilen. Fick hjälp av två personer att knuffa upp vagnen! Snacka om snömodd och små hjul som grävde ner sig totalt. In med grejerna, ringde Jens och varnade att jag ville ha hjälp både med att få in grejerna och med matlagningen.
Vet du vad jag upptäckte då??? Att jag var på väg 55 och på väg mot Norrköping! Men hallå! Vad är det för fel på mig???? Jag hade ingen aning om var jag var! Tog fram Svennis och klickade på hem och han ville direkt ha en u-sväng. Jag måste ju vara helt pantad idag... och ingen att skratta med..... Jag får väl berätta för någon en annan dag. Ha en trevlig fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar