söndag 14 februari 2010

besök

Har varit på besök på häktet idag.
En helt ny erfarenhet. Det var: vänta på din tid exakt, inte lämna in saker förrän efteråt, metalldetektor, kroppsvisitation och en massa låsta dörrar. Har varit på låst institution förut men detta var större, "stängdare", men ändå inte så hårt som jag trodde...
Vad hade jag trott???
Märklig känsla, inte precis en känsla av närhet som kommer av normal social närvaro. Mera som: jAHA.... VAD PRATAR VI OM NU DÅ? Men hallååååå!!! Du har inte träffat den älskade personen på t v å och en halv månad - ta igen det nu då!!! Prata om ....glada saker...
skulle vilja säga en massa saker MEN...om han blir stött - ledsen??? ------så what????
Vad ska jag säga???? Jag vill bara visa att jag älskar HONOM! Inte det han gjort, men - honom....det han är INUTI!!!
Ville säga det till häktespersonalen! Fick inte lämna en alla hjärtanskudde! för vaddååååå??? Ett HOT!!!! En JÄTTE FARLIG röd kudde med texten I love you på....,mycket farligt!!!!!
Sedan: Vill du boka tid för nästa besök - ring i morgon efter 19:00. MEN han ska flyttas flera hundra mil härifrån!!!!! Han säger: ingen fara - snart ute, tiden går fort...... MEN om det inte blir en förändring - vad händer då?
LINGONÖRA..................det var länge sedan.................
18-årsdag på sluten institution och 20 årsdag i fängelse...........Vems liv? Vems val? Varför? Vad kunde vi ha gjort?

2 kommentarer:

  1. Fasiken Cicki.
    Jag hade ingen aning.
    Säg till om jag/vi kan göra något, vad som helst. Välta ett hölass eller bara komma över på en fika eller nåt.

    SvaraRadera
  2. Ni har gjort ALLT ni kan!!!! Tro inte annat.
    Det finns ett eget ansvar hos individen som man inte kan göra något åt. Fortsätt finnas som du gör. Bollen ligger inte hos dig - även om hjärtat känns tungt som bly.
    Bamsekramar

    SvaraRadera