lördag 27 februari 2010

Tråkmänniskor med negativ energi

Så kan det vara. En felsägning tar bort all lust. Det är nog inte lätt att umgås med mig nufötiden. Det minsta lilla puttar ner mig i hålet. Jag är inte så munter heller så det är inte lätt att säga glada saker kan jag tro. `
Men, men jag sätter stort hopp på yogan - att det hjälper mig att "rycka upp mig" som det så fint heter ;)
Det är skönt att träffa positiva människor, de smittar av sig och då håller man sig på mattan. Men sura, griniga och klagande personer hjälper mig att hålla mig där nere, dit jag ramlar när tankarna flyger omkring.
Jag var på meditation idag. Det var kul men jag blev besviken för att det var mer avslappning och mindre fokusering på andningen - som jag alltid tyckt att det är just det som är meditation.
Det som var bra, var att hon pratade och drog tillbaka mig till fokuseringen. Så fort det blev tyst, så började tankarna att vandra men då sa hon: tänk på din andning...ja då var man tvungen att tänka på den.
Jag hade nog annars varit hjälpt av att bara räkna under in- och utandningen, för då kanske man inte skulle ha virvlat bort sig emellan åt. Jag hade andningshjulet från i tisdags i tankarna ett tag och det hjälpte mig en stund.
Man kanske borde åka bort till ett ställe med enbart positiv energi. Finns det såna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar