söndag 14 februari 2010

Lugnet

Lugnet har lägrat sig över mig. Kan gårdagen ha haft en inverkan på det?

Jag känner mig lugn och ingen oro gnager i magen.

Kan till och med se ljuset - solen skiner på himlen idag!

Det känns som om någon öppnat en dörr på glänt.

Det kanske är mitt nya liv som börjar.....?



Gullungen fyllde ett år i går. Han var ett exemplariskt födelsedagsbarn. Öppnade paket, var glad (som vanligt), kramade sina gäster, stora som små. Frossade i tårta, bullar och kakor.

Han lekte med alla presenter och delade med sig. Sedan slocknade han lagom till att gästerna gått hem.

Han sov hos mormor och morfar natten innan. Han var så där "lättsövd" som barn ska vara. Han kunde till och med sova i resesängen nästan hela natten. Tog upp honom vid 5 och lade honom bredvid mig - dumt! - Plötsligt var det inget barn i sängen utan en propeller på högvarv. Hmmm. tur att morfar tog med honom ner vid sju så att mormor fick sova lite..

1 kommentar:

  1. Vilken sötnos!
    Du får pussa på honom från oss.
    Hoppas biodatumet funkar. Ska bli kul att ses igen.
    Skönt att läsa att du känner dig lite lugnare. Tänker på dig. J har byttklass och nu verkar det funka- iaf än så länge. ´Vi håller tummarna.
    KRAM

    SvaraRadera