tisdag 23 februari 2010

Nu kanske hon har blivit tokig?

Har varit i Uppsala två dagar och konfererat med styrelsen. Vi bodde på hotell Linné, där jag bott förut en natt för länge sedan - då tiden var en annan - känslorna annorlunda - och uppskattningen fanns.
Det gick bra att jobba, vi var effektiva och hann färdigt med det vi tänkt. Det har nog inte hänt förr, tror jag. Då har vi jobbat, jobbat och sedan rusat hem - typ.
Maten under måndagen var jättegod, både lunch och middag var njutbara och "allergisanerade". I dag var det lite annorlunda. Då hade plötsligt samma servitris inte fått reda på att jag var allergisk, hon skyllde på receptionen och något PM etc. Jag blev serverad minus-mat. (de tog bort det jag inte kunde äta, dvs det mesta) Sedan fick vi en oätbar gryta...blääää och köptans kakor...... Nä! Klagade hos receptionen som bad jättemycket om ursäkt, skyllde på kommunikationen mellan dem och servitrisen och visade mig PM:et...OJ! hmmm undrar vems fel det var.... Jaja, Nog om detta. Jag har så mycket innanför tröjan så jag lär inte svälta ändå.
Har känt mig upp och ner idag, känslorna har åkt rollercoaster och jag kom ner i en djup dal när jag klev innanför dörren. tur att man fick yoga lite så man fick fokusera på andning utan tankar ett tag. Fokuserade på mitt andningshjul (istället för årshjulet ;)) och det var bra. Jag såg den tydligt! Då kunde man inte tänka på något annat eftersom jag var tvungen att följa hjulet under hela "inhalation" och "exhalation" processen. Nu känns det lite ljusare i alla fall i ena mungipan. Dock saknar jag en massa andra känslor som jag behöver för att överleva: som "skratta ihjäl mig" och "älska för liv och död". Jag kanske hittar dom när jag ska till stan och storhandla. Vem vet.....de kanske har öppnat en ny avdelning på Kvantum?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar