lördag 27 mars 2010

Afrofest

Började lördagsmorgonen med lite Afro power dance. Det var en ganska trött Cicki som körde lilla Saaben till Aktivera. Det är lite pirrigt att komma in själv och börja dansa med idel främlingar, men vad gör man inte när man inte får någon med sig och ändå vill gå? Ja, det är bara att steppa in.
Ville stå ganska långt fram för att se bra, men vill helst inte stå framför någon som kanske råkar titta på mig - som inte har någon koll på vad vi ska göra...
Det gick bra, lite annorlunda mot hur det var i Uppsala. Där var det mera en berättelse som ledaren berättade, då var det lätt att minnas. Nu gjorde vi rörelser - i och för sig nötte vi på dem längre så att man hade koll på att man gjorde rätt- rörde ordentligt på fläsket. Sedan fick vi ju ord att hänga upp rörelserna på. Det gick bra även utan berättelse. Så nu har jag dansat afrodisco, spelat bongotrumma, motat bort fiender med mitt svärd, dansat fritt, dragit på mig stövlarna, simmat mm.... KUL! det var vad det var...och svettigt.....ordentligt svettigt. Jag trodde att jag skulle få problem med konditionen - för som ni vet så har jag ingen..kondition alltså. Men jag klarade hela passet! Jippieee! Så den lilla konditionen jag hade räckte...så då går jag vecka 15 också! Och sedan får man hoppas att det blir ett veckoinslag på Aktiveras schema. Det ville jag ju med Power yogan också för ett par år sedan och nu är det ju det. Så hoppet finns. Annars får jag försöka anmäla mig till Dannemora eller något, för i höst ska det bli Afro varje vecka! Hela kroppen blev så GLAD och trött... och i morgon blir det nog redigt med träningsvärk.
I dag har vi varit på Öppet hus hos Lena och firat hennes 50 årsdag. Det var trevligt med lite sällskap och glada skratt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar