onsdag 17 mars 2010

Semester?

Har varit ledig två dagar du. inte semester men väl två inläsningsdagar som jag fick när jag gick NTA-utbildarutbildningen. Skulle egentligen varit i Sälen nu, men det fanns ingen som ville eller hade tid/möjlighet att åka med, så jag struntade i att åka. Ångrar mig en hel del, för det är skönt att bara vara där. Men men det hjälper inte att vara efterklok. Men och andra sidan sparar jag ju pengar istället och kan kanske ha råd att ta en tripp till ullared trots allt.
Nu har jag alltså varit LEDIG och vad har jag gjort då? Sovit länge? Nej, vaknade 6:15 i morse????? Hur fungerar det egentligen? jag som alltid vill sova länge - åtminstone till 9.
Vilat och gjort roliga saker? Nej, har städat köksskåp och kylskåp i två dagar. Det var välbehövligt. Kastade och plockade undan gammalt skit och gjorde fint. Så nu får man röra försiktigt i skåpen när man tar ut något. Skafferiet ser ut som ett visningsexemplar! I morgon blir det veckostäd och sedan ska jag inte röra disktrasan ens under hela helgen!
Jag ska släng mig i soffan och titta på TV och läsa. (kanske?)
Nu i kväll har jag varit och pussat på Mio. Han är bra söt och så ville han att mormor skulle ge välling och söva. Det är så mysigt! Man längtar tillbaka till tiden när ens barn var babysar...........eller inte....jag tycker inte om att bli väckt på natten. Då är det lagom att gå hem nu och lägga sig i sin egen säng. God natt!
Gullungen kan klättra han!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar