måndag 22 mars 2010

Livets färger


Har varit barnvakt åt gullungen i lördags, men oooosch vad han sover dåligt. Han vaknar stup i kvarten och ska klappas på eller gås med. Men vi sov lite middag på förmiddagen och tog igen vad vi förlorat under natten. Sedan kom gubben hem från Sälen. Han som alltid pratat om hur kul det är att åka skidor och att vintersemester är bättre än sommarsemester - hade inte åkt skidor alls!??
Idag har jag pratat med terapeuten igen. Hon tycker att jag är modig och klok....hmm..det kan ju diskuteras. Hon tyckte att mitt arbete med livshistorien var bra, att jag färgat olika delar som känslor/händelser etc med olika färger. Det ger ju onekligen en bra "syn" på vad som hänt under året. Man ser ju tydligt om oro för barnen, det roliga eller konflikterna tagit överhanden under året. Och man ser hur olika åren gått. Tydligt och informativt. Nu är det bara att börja bearbeta.
När jag tittar på färgerna så undrar jag hur jag stått ut emellanåt - men det börjar se grönare ut nu i alla fall och det är ju huvudsaken. En annan sak som slog mig var hur lätt det är att stoppa huvudet i sanden och ignorera vissa saker som händer trots att de händer mitt framför ögonen på en. Nu när man tittar i backspegeln så verkar man varit helt dum ibland som inte fattat vad som varit på gång. Och då pratar jag inte bara om en sak, utan överlag verkar jag vara lite trögfattad eller så har jag för goda intentioner och tror att jag kan lösa alla problem istället för att låta folk sköta sitt eget.
Det är tur att man kan bli klokare med tiden.......kanske.....
Nu borde jag sätta igång med inlämningsuppgiften men har ingen motivation för det alls. Det kanske blev för mycket bearbetning idag?
Jag körde ett pass yoga i morse med hjälp av wii, det kändes skönt i kroppen och knoppen. Kanske man kan uppbåda energi och motivation för att köra dagligen? Eller åtminstone på "pluggardagar".........

2 kommentarer:

  1. Heej christina1
    Så roligt att du följer Min blogg(det hade jag Ingen aaning om)Tackar för dina fina och kloka kommentarer..du har också helt rätt att vi måste gå vidare..Fast det är ju såå Himmelens svårt när han gång på gång BETEER sej som jag vet inte vad..Jag har sagt många gånger och gjort det också struntat i hans beteende,,men så ser man besvikelsen hos sina barn och barnbarn och då kan man inte låta bli att ge honom en avhyvling,,även om man för länge sedan vet att det INTE går in!
    vi ska försöka göra som det står i sinnesrobönen + att ta en dag i taget tack för att du påminde mej om den..
    Jag har ju gott med Brorsan på möten så sinnesrobönen kan man,,Men glömmer oftast bort att leva efter den..
    Hörs igen/Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Ja, den kan man leva efter trots att man inte har missbruksproblem eller är kristen. Det är ju en klok uppmaning.

    SvaraRadera