tisdag 23 mars 2010

Dubbel födelsedag

Ja, här sitter man och gör inlämningsuppgifter till universitetet medan snön vräker ner. Borde egentligen gå till jobbet och skriva ut några papper, fixa med några datorer och prata med kollegerna men men, vem har lust att blöta ner sig i onödan? ;)
Det kanske är skönare ute än det ser ut. Jag gillar snön men nu börjar nästan jag också att få nog eller är det allt gnäll från andra som gjort att jag ändrat mig? Ja men, jag gillar våren, men inte slasket. Det får gärna snöa tills det plötsligt är 20 grader varmt och all snö försvinner över en natt och man kan slänga av sig skorna.... (hoppas kan man ju alltid).
Nä, sitter och funderar lite. Det är ju 20 år sedan man fick en liten unge med lockigt hår som växte upp till vilding, gick tidigt och klättrade jämt. Han firar nog ingen födelsedag idag där han är, eller vad vet jag? Han är med mig i tanken i alla fall och jag hoppas att han får kortet jag skickat, så att han kanske känner vår kärlek. Han hade fått en amulett med sinnesrobönen av en kompis. det tyckte jag var en otroligt fin gest! Tack D!
En annan liten vildbasing föddes för exakt 22 år sedan denna dag. Han har ju haft en annan sorts uppväxt trots att båda (och de andra barnen) bott under min kärlek och förmaning.
En mamma har ju en massa förhoppningar.... Man har sett en massa högtflygande planer kraschlanda men man har även varit med om en massa lyckliga stunder med sina barn - som nu är vuxna, nästan alla..
Betyder detta att jag börjar bli gammal? Nee ee du! Inte jag inte! Man är inte äldre än man gör sig, så jag kan nog gå på samma tillställningar som mina barn, de har ju kommit ikapp mig! Tur för dem!

1 kommentar:

  1. Inte ammal, bara levt lite längre än dina barn. kram Bibbi

    SvaraRadera