söndag 28 mars 2010

snart påsk, glädje för en del

Känner mig lite kluven idag. Snart påsk och Lingonöra vet knappt vad det är för dag. Det går tydligen skapligt på vardagar men helgerna är pest. En helg är lika lång som "arbetsveckan". Så påsken blir nog väääääldigt lång....för vissa.... Stackarn´eller? Man får skylla sig själv säger en del. Ja, man gräver ju sin grop själv oftast när/om man hamnar i trubbel, men ändå. Ett modershjärta bryr sig inte så mycket om det.
Jag känner på mig att jag kommer att ha stans träningsvärk i morgon, känner nämligen hur den börjar smyga sig på..lite på baksidan av låren....lite smått mellan skulderbladen..... nedre delen av rumpan börjar spännas....det är nog bäst att ta sig en liten bastu och bada lite i bubblorna så kanske man motar lilla Olle lite...... Fast det är när värken kommer som man vet att kroppen fått jobba lite, att det har tagit lite, jag menar så man inte har tränat i onödan! för det vill man ju inte!
Tittade på hus igen, detta letande efter generationsboende. Ja det verkade så bra på Internet, men men. "Mitt hus" var moget för totalrenovering.....not funny. Det andra huset där ungarna med respektive skulle bo var skapligt renoverat....men men måla om, byta tak, byta fönster etc.etc..... nja. 3.1 mille...då får vi leta vidare. När man sett dessa "kap" så märker man att det nog inte är så tokigt hemma ändå, fast det är trångt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar